  • Data: 2010-05-04 18:46:01
    Temat: Re: Polska granica morska, a Strefa Schengen
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Anstan" <f...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:3461.00002278.4be06839@newsgate.onet.pl...
    > Czy polska granica morska jest zewnetrzna granica Strefy Schengen, czy
    > jest to
    > granica wewnetrzna? A moze jest granica zewnetrzna tylko na pewnych
    > odcinkach
    > np. pomiedzy Helem, a Rozewiem [po drugiej stronie Okreg Kaliningradzki],
    > natomiast pomiedzy Swinoujsciem, a Kolobrzegiem [po drugiej stronie
    > Dania] jest
    > granica wewnetrzna? Zna ktos moze strone internetowa, gdzie dokaldnie
    > narysowanoby zewnetrzena granice Strefy Schengen? Dziekuje za podpowiedzi
    > Anstan

    Granica morska jest zewnętrzną granicą w rozumieniu Układu z Schengen. Nie
    chce mi się szukać podstawy prawnej, ale w odróżnieniu od granic
    wewnętrznych w portach masz Oddziały Celne oraz odprawę paszportową, zaś na
    granicy wewnętrznej taką kontrolę zniesiono. Może to niezbyt ścisła
    odpowiedź, ale w praktyce tak jest.