  • Data: 2008-08-27 08:22:40
    Temat: Re: Policyjny bloker hdd :)
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał
    w wiadomości news:slrngb3k8s.9kp.joshua@tau.ceti.pl...

    > Tak, tylko że do tego nie jest potrzebny jakikolwiek niestandardowy
    > sprzęt. Ot zwykły dysk USB o pojemności >= dysku kopiowanego
    > z zainstalowanym systemem. Uruchamiamy z USB,

    Nie znam się, więc nie wiem czy każdy komp to potrafi (znaczy
    startować z dysku USB), ale to akurat margines tematu.

    Pytanie zasadnicze brzmi: jaką gwarancję ma napadnięty
    przez funkcjonariusza obywatel, którego zwiesz oskarżonym (?),
    że system, który funkcjonariusz ma na swoim urządzonku USB
    tylko kopiuje? Tzn. że faktycznie:
    1) zrobił sobie __wierną__ kopię tego, co jest na dysku;
    2) zostawił mu zawartość dysku nienaruszoną (nie dograł
    czegoś, czego tam nie było)?

    Coś mi się zdaje, że do spełnienia tych dwu wymagań potrzeba,
    aby owe "ot, zwykłe dyski USB z zainstalowanym systemem" były
    ograniczone wyłącznie do funkcji kopiowania znalezionych w kompie
    hadeków ORAZ dodatkowo zabezpieczone przed jakąkolwiek modyfikacją
    (a przede wszystkim modyfikacją tych procedur kopiowania danych
    i liczenia sum kontrolnych). To oznacza, że muszą być produkowane
    na specjalne zamówienie w specjalnych obudowach, homologowane,
    rejestrowane itd. I to wszystko musi ktoś zrobić, oraz jeszcze
    szkolić funkcjonariuszy w użyciu tego sprzętu, za co oczywiście
    weźmie te same albo i większe pieniądze, co teraz za "blokery".

    Mylę się...?

    Maciek