  • Data: 2006-01-18 18:08:13
    Temat: Re: Policjant i zameldowanie - noz sie otwiera w kieszeni
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przejrzałeś wątek??

    Przejrzałem, ale wolę zapytać, bo miewasz skłonność do modyfikowania stanów
    faktycznych dyskutowanych wcześniej w wątku.

    > na Twoje pukanie i proszenie o otwarcie słyszysz zza drzwi
    > "sp....aj".

    To teraz ja sobie pomodyfikuję ;)

    1) Jeśli uznasz klatkę schodową za miejsce publiczne, to można zastanowić się nad
    wykroczeniem z art. 141 k.w.

    2) Jeśli jest noc, a ona krzyczy na tyle głośno że budzi sąsiada to jeszcze art. 51
    k.w. wchodzi w paradę.

    No ale Tobie nie o to chodzi.

    > W dodatku jest na dworze -15 stopni

    Dobrze że na dworze a nie na klatce schodowej. Narażenie na bezpośrednie
    niebezpieczeństwo zamarznięcia czy ciężkiego uszkodzenia ciała możemy więc
    odłożyć na bok.

    > To jak? Przestępstwo, wykroczenie czy nic nie popełnia Twoja żona?

    Żadne wykroczenie w zakresie samego nie wpuszczenia nie przychodzi mi do głowy.
    W pewnych okolicznościach można by było rozważac art. 107 k.w. ale tu byłoby to
    raczej naciągane.

    Przestępstwo też nie wchodzi w grę - przynajmniej w tym stanie faktycznym, jaki
    opisałeś.
    W grę mógłby wchodzić np. art. 191 § 1 k.k., ale tylko i wyłącznie wówczas gdyby
    żona stosowała wobec męża przemoc wyganiając go z mieszkania lub groźbę
    bezprawną (tu takie okoliczności nie zachodzą).

    Tak więc samo nie wpuszczenie do środka pukającej osoby uprawnionej do
    mieszkania w danym miejscu nie jest wg mnie ani przestępstwem ani wykroczeniem.

    Jest natomiast zachowaniem bezprawnym i może być podstawą roszczeń na
    gruncie prawa cywilnego. W określonych w kodeksie cywilnym okolicznościach daje
    to też prawo uprawnionemu (stojącemu na klatce) do zastosowania smopomocy w
    celu odzyskania posiadania mieszkania (było już o tym mowa wcześniej).

    -> http://usenet.pomocprawna.info