  • Data: 2005-01-03 10:40:11
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:41d91c0e$3@news.home.net.pl...

    > Nie bardzo rozumiem co chcesz powiedziec. W opisanym przypadku Policja
    > do nikogo nie strzelala, nikogo nie rozjechala a autor tego watku nie
    > tylko mial pirackie oprogramowanie ale nawet sie do tego publicznie
    > tu na grupie przyznal. Sprawa jest banalnie prosta. Wiec co chcesz
    > udowodnic?

    Szanowny Panie,
    Staram się pomóc w rozwiązaniu ogólnokrajowego problemu jakim jest
    powszechność posiadania nielegalnego oprogramowania.

    Wielu młodych ludzi w Polsce posiada nielegalne Windowsy. Praktycznie gdyby
    policja zechciała wejść do 80 na 100 domów ich tego typu wizyty zakończą się
    zabraniem dysków, za które zapłacili na ogół rodzice tych młodych ludzi.
    Wynika to stąd, że młodych ludzi w Polsce, ani ich rodziców często nie stać
    na legalne oprogramowanie, które tym młodym ludziom jest niezbędne do nauki.
    Jest w szkole i na uczelniach informatyka, ale nie zawsze uczniowie mają
    wystarczający dostęp do komputerów aby się nauczyć obsługiwać Windows i
    Office.

    Moim skromnym zdaniem w interesie firmy Microsoft jest raczej
    zalegalizowanie nielegalnych kopii posiadanych przez uczniów i studentów, bo
    jeżeli Microsoft będzie popierał zabieranie im dysków skończy im się w
    Polsce biznes. Młodzi ludzie przykro doświadczeni przez życie nie będą
    używać ze strachu ich oprogramowania, nie będą się uczyć obsługiwać tego
    oprogramowania, będą wybierali Linux, który oferuje podobne możliwości, jest
    darmowy i działa czasami szybciej.

    Są dwa sposoby rozwiązania tego problemu (może więcej):
    1) Kilkakrotne podwyżki płac aby wyrównać płace do płac w Unii i wtedy można
    wymagać legalności oprogramowania tak jak wymaga się w Unii.
    2) Utworzenie programu przez firmę Microsoft, który pozwoli uczniom i
    studentom w Polsce zdobywać legalne licencje w szkołach i na uczelniach,
    dopóki nie wyrówna się zarobków w Polsce do poziomu Unii.

    Napewno nie jest rozwiązaniem podstępne przeszukiwanie mieszkań ludzi,
    którzy już mają powoli wszystkiego dosyć, żyją w biedzie przy wysokim
    bezrobociu a jeszcze przyjdą policjanci i zabiorą twardy dysk ich dzieciom.
    To nie są dobre metody w demokratycznym kraju, sam pan chyba przyzna.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.