eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    From: Wrak Tristana <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Date: Thu, 17 May 2007 21:41:20 +0200
    <f27uh9$oai$1@news.onet.pl> <46478cb0$1@news.home.net.pl>
    <f290uv$j46$1@news.onet.pl> <f29794$74c$2@news.onet.pl>
    <f297ff$7c7$1@news.onet.pl> <f297qe$93h$1@news.onet.pl>
    <f29br4$skq$1@inews.gazeta.pl> <op.tsbaz9dorgp2nr@sempron>
    <f29fq6$iid$2@inews.gazeta.pl> <op.tsbr3q0xrgp2nr@sempron>
    <f2c83m$cvd$1@inews.gazeta.pl> <op.tsdfxqh8rgp2nr@sempron>
    <f2cgfc$kjb$1@inews.gazeta.pl> <op.tsdr5a2irgp2nr@sempron>
    <f2egcf$gsj$1@inews.gazeta.pl> <f2euha$h6l$1@inews.gazeta.pl>
    <op.tsfiztrergp2nr@sempron>
    <1sjaq6xsui6cl$.1231a4ulfa9wh$.dlg@40tude.net>
    <op.tsgvc7jdrgp2nr@sempron> <11kut9ra1j7yd$.ucbbaulxjxbi$.dlg@40tude.net>
    <op.tsgzlnp5rgp2nr@sempron>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 17 maja 2007 13:59
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.tsgzlnp5rgp2nr@sempron>):

    > Programowanie to hobby. Ale moze tez stanowic zlecenie. Calkiem slusznie:
    > jesli ktos wymaga i za to placi, to dostaje to co chce.

    Nie wszystkie rodzaje oprogramowania pod to dadzą się podciągnąć.

    > Sporo open-source'owych produkcji zyje z darowizn.

    Sporo czyli 3?
    Poza tym, nie każdy rodzaj oprogramowania może się rozwijać w modelu
    OpenSource.

    > Kiedys ludziom by przez
    > glowe nie przeszlo pobieranie oplat za programy.

    Kiedy? Za czasów programów robionych przez naukowców ? Programów
    obliczeniowych i innych? Oni dostawali kasę za pracę naukową...

    Zaprawdę powiadam Ci, nie jest możliwe zastosowanie modelu OpenSource do
    każdego rodzaju oprogramowania.

    > Moze to moja mentalnosc. Jesli robie cos z wlasnej inicjatywy, uwazam, ze
    > powinno stanowic to dobro publiczne.

    A kto karmi? mamusia?
    Hobbystyczne tworzenie jest oczywiście ze wszechmiar godne pochwały, ale NIE
    DA SIĘ oprzeć na nim przemysłu.... Bez pieniędzy prędzej czy później
    hobbysta zdechnie z głodu. W zasadzie to prędzej.... Bo jeśli później, to
    znaczy że jednak ktoś go dotuje.... Może świadomie a może nieświadomie...

    > Mam tu na mysli nie tylko programy
    > komputerowe ale i muzyke, filmy... utwory wszelakie. Czulbym sie
    > szczesliwy, gdyby jakis zespol chcial wykonywac moje piosenki, gdyby cos z
    > mojej tworczosci polecialo w radiu.

    Bo jesteś amatorem. Ja też bym chciał, żeby mnie pokazali w TV (no może
    niekoniecznie w 997 :D )....

    > A teraz co sie dzieje? Ktos uslyszy
    > swoj kawalek u fryzjera i juz sie domaga o kase.

    Nie ktoś, ale organizacje pokroju ZAIKsów... A to inna bajka.... ZUS i NFZ
    też pobierają haracz teoretycznie w imię czegośtam....

    > Ja juz sie przyzwyczailem do GIMPa i nie mam zapotrzebowania na
    > Photoshopa. Nie potrzebuje az tak zaawansowanego narzedzia.

    No i bardzo dobrze... Nie potrzebujesz, nie używasz :D Właśnie do tego
    zmierzamy.... Skoro ktoś kradnie Fotoszopę, to widać koniecznie jej
    potrzebuje. A skoro tak to jest to realna kradzież i realna wycena bo jakby
    nie ukradł to by zapłacił.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl