  • Data: 2002-07-04 19:06:03
    Temat: Re: Policja i reklama
    Od: Marcyś <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "[sis]" <s...@b...usun.pl> napisał w wiadomości
    news:10130-1025797974@as3-71.swietochlowice.dialup.i
    netia.pl...

    > a jak Cie do tego zmusza? :) wiem, ze teraz robie zamieszanie, ale nie ma
    > mozliwosci, aby Cie naklonili do mowienia :) traktowalem to raczej
    > zartobliwie (usmiech przy stwierdzeniu), bo praktycznie zawsze lepiej juz
    > _cos_ mowic. (pociagniecie do odpowiedzialnosci za utrudnianie pracy
    > organom).
    >
    > jest jeszcze jedna sprawa: zawsze mozna sie wykrecac:
    > 'po wypiciu 3 piw marki Tyskie, nie pamietam nic...'
    > wbrew pozorom, jest to bardzo dobre rozwiazanie, ale zazwyczaj tylko dla
    > swiadka...
    >
    > pozdrawiam,
> [...]

    Nie mogą Cię zmusić do złożenia zeznań, ale mogą ukarać za odmowę
    zeznawania - art. 285 i 287 kpk. Zeznając nie można "coś mówić", bo jest
    art. 233 kk.
    Można się wykręcać 3 piwami (niekoniecznie Tyskie), ale zauważ, że to już
    jest jednak złożenie zeznań.
    Poza przypadkami art. 182 kpk w protokole przsłuchania świadka nie może
    znaleźć się gołe stwierdzenie "odmawiam składania zeznań".
    Swoją drogą ciekawie brzmiałoby stwierdzenie Mastera 2003, że wydrukował
    reklamę po 3 Tyskich i nie pamięta, że to zrobił. Najlepiej jakby podparł
    się jeszcze opinią lekarza Przemysława W., że działał w stanie pomroczności
    jasnej.

    Marcyś