  • Data: 2005-04-08 15:48:48
    Temat: Re: Policja i oszustwo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d3689m$ilg$1@inews.gazeta.pl...

    > czy aby na pewno , skoro autor napisal:
    > "(tak jak wczesniej deklarowal). "

    Ja wcale nie twierdzę, że w opisanym wypadku doszło do oszustwa. Przede
    wszystkim zbyt znikomymi danymi dysponujemy, by cokolwiek
    konstruktywnego napisać na ten temat. Ja jedynie twierdzę, że sam
    późniejszy zwrot pieniędzy dla samego zaistnienia przestępstwa ma
    znikome znaczenie.

    Jeśli sprzedający omyłkowo wysłał nie taki przedmiot, jak było
    uzgodnione, to oszustwa nie popełnił, a jedynie pozostaje roszczenie
    cywilne o naprawę szkody. Jeśli zrobił to celowo, to naprawienie szkody
    nic tu nie zmieni, bowiem przestępstwo zostało popełnione w chwili
    wysłania i późniejsze działania nie zmienią tego. Nie wiemy, jakimi
    przesłankami kierował się składający zawiadomienie, podnosząc zarzut
    oszustwa.