  • Data: 2008-07-07 07:41:42
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a czy na dzien w kotrym uzyskales ten program miala taka wartosc?

    To jest nie do stwierdzenia, bo nikt, nawet ja sam, nie zna daty uzyskania.

    Zresztą nawet nie udowadniano mi uzyskania, tylko wystarczył sam fakt
    istnienia programów w moim domu. Dla sądu jest to równoważne z uzyskaniem.
    W aktach jest opisany sposób wyceny. Biegły, jeżeli nie znajduje cenników
    danego programu bierze cenę podobnych, dostępnych na rynku programów.
    Cytuję:
    "Jeżeli program znajdujący się na płycie nie był wprowadzony na polski rynek
    lub znalezienie go w aktualnej krajowej ofercie handlowej było niemożliwe
    ceny ustalono na podstwawie wyceny szacunkowej. W tych przypadkach cenę
    podano przyjmując za wartość średnią cenę oprogramowania tej klasy. Cenę
    średnią uzyskano sumując wartość pozycji programowych dla danej klasy
    oprogramowania, uzyskane z cenników firm handlowych i dzieląc je przez
    liczbę pozycji."

    Ale w mojej konkretnej sytuacji biegły już nie podał jakich programów użył
    do wyceny tego przestarzałego oprogramowania. Praktycznie, mógł wziąć kilka
    najdroższych z półki i zrobione. Sam potem szukałem w sieci i można kupić to
    przykładowe delphi na rynku wtórnym za ok. 2 tys. Różnica w stosunku do
    wyceny jest dość duża. Nie wiem, ale gdyby chcieli mi w razie czego wytoczyć
    jeszcze sprawę z powództwa cywilnego to będę podważał taką wycenę.