  • Data: 2008-07-07 05:35:08
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm, ciekaw jestem dowodów na to, że miałeś zamiar uzyskać korzyści
    > majątkowe. Choć w tym kraju pewnie i bez dowodów się obywa.

    Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z sądami i policją i gdy cała sprawa
    się zaczęła, to logika prawna było dla mnie szokiem. Teraz wiem, że Kafka w
    "Procesie" opisywał rzeczywistość. Wyroki sędziów mogą być oparte na
    dowolnej logice. I albo masz naprawdę dobrego adwokata z jajami i dużo
    pieniędzy, albo jesteś tylko przedmiotem.

    Wykładnia jest taka, że korzyścią majątkową wg. prawa jest to, że nie
    wydałeś pieniędzy na program, więc jesteś do przodu. Jeśli miałbyś
    przypadkiem 20 kopii programu to jesteś do przodu 20 razy więcej.
    Tak więc jest to łatwy sposób na uczynienie z siebie milionera. Po prostu
    skopiuj sobie jakiś program milion razy, włóż te kopie do pudła i ciesz
    się - twój majątek powiększył się właśnie w cudowny sposób i stałeś się
    milionerem, bo masz milion programów na które nie wydałeś ani grosza, więc
    zostało ci w portfelu trochę kasy i osiągnąłeś wielką korzyść majątkową.

    Idiotyczne? Ależ skąd. Uwierz mi, tak to naprawdę wygląda.
    Sam miałem przypadkiem dwie kopie tego samego programu. Jedną wypaloną na
    płytce, drugą jako obraz płyty, którego po wypaleniu nie usunąłem i gdzieś
    tam leżała wśród innych programów. Każda kopia została policzona osobno. Nie
    ważne, że te kopie nie były przeznaczone na jakiś handel czy do użytku. Po
    prostu były i to była hipotetyczna korzyść majątkowa.
    Oczywiście, nie radzę ci stosować takiej argumentacji w sądzie, bo nie
    drażni się wściekłego lwa gdy klatka jest otwarta.