  • Data: 2016-10-16 12:58:55
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-10-16 o 11:01, Budzik pisze:

    > Ale nie wiesz ile, jaka to skala etc.
    > Z tego co ja wiem, te liczniki licza kilka parametrów - temperature
    > grzejnika, temperature mieszkania ale głowy nie dam, bo dochodziłem do tego
    > jakis czas temu.

    Ja zagadnienie badałem w latach 90-tych. To były podzielniki
    "wyparnikowe". Czyli był tam pojemniczek z cieczą,która odparowywała. Im
    cieplej, tym więcej.

    Obejrzałem opis kilku urządzeń w sieci i faktycznie te elektroniczne
    mierzą temperaturę wewnątrz pomieszczenia. Nigdzie nie znalazłem
    informacji o odczycie temperatury z zewnątrz.

    > Ale to ze dodaje jednostki jak kaloryfer zakrecony ale ciepły to nic w tym
    > dziwnego nie ma - skąd podzielnik ma wiedziec ze kaloryfer jest zakrecony,
    > skoro jest ciepły?

    Niby gradient temperatury pomiędzy pomieszczeniem, a kaloryferem
    powinien na to wskazywać. No ale wówczas nasze mieszkanie ogrzewają
    sąsiedzi.