  • Data: 2016-10-06 12:48:23
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Zauważylam, że jak odkręcę kaloryfer w mniejszym pokoju to rurami w
    >górę (na ostatnie piętro) zaczyna plynąc MOJE ciepło. Pasożyty nie
    >odkręcają, bo czekają, aż ja odkręcę i będa korzystali na mój koszt,
    >z mojego licznika.

    Ogolnie, to tak nie powinno dzialac.
    Byc moze przeplyw przez twoje kaloryfery jakos wzbudza obieg u
    sasiadow, ale dziwne by to bylo.

    No i cieplo w pionie nie jest TWOJE, tylko spoldzielni.
    TWOJE cieplo liczy podzielnik na twoim kaloryferze ... a nie na
    pionie.

    Ba - jesli pion o gory robi sie cieply, to znaczy, ze u sasiadow
    kaloryfer tez robi sie cieply i ich podzielnik zlicza zuzycie
    "ciepla".
    I potem, jak spoldzielnia rozliczy, to zaplacisz i ty i sasiedzi.

    >Przypomniało mi się, ze jak hydraulik zakladał mi na kaloryferach
    >odpowietrzacze (bo ciądle sie zapowietrzały) i zapytalam dlaczego
    >ustawił glowicę czy cos tam na mniej niż można to powiedział, że
    >sąsiada nie można krzywdzić,
    >czyli dogodził sasiadowi (może swojemu kumplowi) moim kosztem.

    Albo odwrotnie - sasiad grzeje u siebie mocno, ma cieplo ... ale tez
    za nie placi.
    A ty grzac nie musisz, bo on grzeje przez sciane.

    Z tym, ze to raczej ty go grzejesz, przez sufit.

    >W związku z tym, że na dworze nie jest jeszcze tak zimno w tym pokoju
    >nie odkręcam, zresztą w tym pokoju nie śpię, to mi tak na cieple nie
    >zależy. Odkręcałam ze 3 razy na parę godzin tylko jak puścili
    >ogrzewanie do bloku, żeby ściany się nagrzały.

    U mnie bylo ogloszenie - prosze otworzyc, aby odpowietrzyc instalacje.

    J.