    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 29 Sep 2016 11:22:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    From: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, September 29, 2016 at 7:56:55 PM UTC+2, Stokrotka wrote:

    > NIe pozwala. Dla licznika ciepło od sąsiada i ciepło z piecyka elektrycznego
    > to to samo.
    > Czyli jak się dogżeję elektrycznie to płacę 2 razy: za prąd i za to, że mam
    > cieplej.

    zalezy, ten elektroniczny nie powinien nic zliczac - wg opisu temp. grzejnika musi
    byc wyzsza o min 5 stopni od temp. powietrza. Zlicza tylko jak grzejnik faktycznie
    pracuje (w moim przypadku jest ryzyko, ze zacznie liczyc jak bede robil porzadne
    wietrzenie w zimie ;) )
    a dodatkowo dogrzewanie pradem przy posiadaniu CO jest bez sensu

    > _____________

    > BYło by taniej o 35, 73zł.

    Taniej o tyle, ale o ile wiecej pojdzie na grzanie? Na 100% czesc ludzi przestana sie
    zastanawiac, czy nie przykrecic temp...

    > ____________

    > Wiatr uwzględnie? A to ci nowoczesny licznik.

    e... przeciez to proste jak drut
    kazdy blok/klatka czy kilka blokow podpietych jest do wspolnego licznika ciepla,
    ktory wskazuje prawdziwa wartosc pobranego ciepla, za ktora sie placi wg taryfy
    dostawcy, czyli jak zima jest ciepla, nie wieje to sumaryczne zyzycie jest nizsze.
    Podzielniki tylko pozwalaja podzielic ta sume na poszczegolne grzejniki/mieszkania.
    Sumarycznie placi sie tyle, ile wskazuje ten licznik i nie ma tu zadnej magii (+
    koszty podzielnikow).

    > _ _ _ _ _

    > Płacił by od metra. Więc płacił. Zmniejsza to ilość mieszkań nieużywanyh,
    > czyli zwiększa poziom życia społeczeństwa.

    Jesli oplata jest od metra to tak, ale wtedy bedzie narzekal, ze grzejniki zakrecone,
    a placi tyle samo, co sasiad ktory grzeje na full... nie ma tu rozwiazania
    satysfakcjonujacego wszystkich

    > ____________
    >
    > W rozliczaniu od metra masz konflikt o wietszenie, i o temperaturę.
    > W podzielnikowym masz całą masę konfliktu o rozliczenie, o wietszenie i
    > temperaturę i tak zostaje.
    > __________

    > I masz dokłądny algorytm? I masz algorytm wyliczenia wspułczynnika dla kaego
    > podzielnika?
    > Na pewno nie.
    > __________

    wartosc tego wsp. nie ma zadnego znaczenia, wazne tylko jest, zeby bylo
    proporcjonalnie - czyli np. 2x wiecej sie pobralo, to wskazuje 2x wiecej

    > NIe jest poszkodowany. Ma mieszkanie to ma obowiązek nie utrudniać życia
    > innym.
    > Nie gżejąc utrudnia.

    w czym utrudnia? obecnie budowane mieszkania maja obowiazkowo prawdziwe liczniki i
    jak ktos chce miec cieplo to jego problem, niech sobie grzeje ;) a jesli kupil np.
    mieszkanie na samej gorze, narozne... to jego problem... ma wyzsze koszty ogrzewania
    (byc moze z tego powodu bylo tansze?)

    > A ile masz lat? Na prawdę pamiętasz socjalizm? Raczej nie.
    > Były pokrętła , ale zawsze z definicji zepsute, by nie dało się zakręcić.
    > Dopiero kilka lat temu zrozumiałam czemu. Zrozumiałam socjalizm.

    troche mam, tez mialem takie, ale one same sie psuly ;) tzn. krecic sie niby dalo,
    ale zazwyczaj konczylo sie to kapaniem z zaworu, wiec nikt ich nie dotykal ;)
    dodatkowo byly strasznie kiepskie okna, przy mocniejszym wietrze ruszaly sie firanki
    pomimo zamknietych okien.
    Pamietam, ze kiedys 14 stopni mielismy w mieszkaniu przy wschodnim wietrze i
    dogrzewaniu farelka i kaloryferach na full.
    Ale te czasy juz minely, jesli ktos zostawil takie okna, to chyba powinien placic
    kilka razy wiecej za ogrzewanie?

    > śladowo

    > Bzdura . Już dawno udowodniono, że minimum to 24 st C.

    hmm. nawet na czerwonym winie musieli zmienic "podawac w temp. pokojowej" na 18
    stopni ;)

    > Pszy niedogżewaniu istotnie zwiększa się śmiertelność noworodkuw.

    majac noworodka mozna dogrzac, ale to raczej chwilowe jest ;)

    > To dane znane już od dawna, może nawet ponad 50 lat.
    > Na pewno znane już gdy studiowałam.
    > Koledzy w akademiku na tej zasadzie wywalczyli lepsze ogżewanie.

    http://polki.pl/zdrowie/choroby,optymalna-temperatur
    a-w-domu-jaka-temperatura-jest-najlepsza-dla-zdrowia
    ,10026454,artykul.html

    > od wilgotności, a ta zależy od temperatury.

    im cieplej tym wiecej pary wodnej ;)