    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podpis i jego czytelność
    Date: Wed, 16 Jan 2008 14:57:55 +0100

    mz pisze:

    > Ostatnio na poczcie zostałem poinformowany o podpisaniu sie czytelnym
    > podpisem.
    > Mam pytanie co to jest czytleny podpis?

    To jest inaczej mówiąc imię i nazwisko, służące jednocześnie za podpis.
    Inaczej mówiąc czytelna "parafka". Generalna zasada jest taka, że w
    miejscu gdzie widnieje legenda "imię i nazwisko" stosujemy "czytelny
    podpis" a miejsce gdzie widnieje legenda "podpis" parafujemy.

    Na poczcie (ale nie tylko) dość często pracownicy mylą pojęcia,
    traktując "czytelny podpis" za coś pewniejszego niż parafka. Dlatego
    nawet dokument wymagający jedynie parafowania każą podpisywać imieniem i
    nazwiskiem :)

    Natomiast o ile kojarzę, potwierdzenie odbioru przesyłki poleconej
    wymaga podania imienia i nazwiska osoby odbierającej oraz jednoczesne
    podpisanie. Tak więc pani z okienka może sama wpisać imię i nazwisko
    osoby odbierającej, co nie zwalnia Cię z obowiązku parafowania. Tak więc
    zabieg i tak trzeba wykonać, stąd zwyczajowo odbierający wpisuje
    odręcznie swoje imię i nazwisko, co od razu stanowi podpis.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio