  • Data: 2008-01-16 12:18:52
    Temat: Re: Podatek od umowy cywilno-prawnej
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Liwiusz" napisał

    > A czy jest gdzieś zdefiniowana ta cena rynkowa?
    > No bo jesli kupuję auto od nieznanej mi wcześniej osoby, na wolnym rynku, to
    > cena za jaką kupię chyba jest najbardziej rynkowa jak się tylko da. A już na
    > pewno bardziej rynkowa niż przeczytana w dowolnej tabelce dowolnej
    > publikacji.
    > Bo to właśnie kupujący i sprzedający ustalają ceny rynkowe, a nie urzędnicy
    > czy eksperci.
    > Wszelkie tabelki, jeśli nawet założymy, że odzwierciedlają jako tako ceny
> [...]

    Dlatego jeśli auto kupisz za 7000, zamiast za 12000 i będziesz potrafił
    wykazać, dlaczego wartość tego egzemplarza samochodu jest niższa, to będzie
    dobrze (bo po wypadku, bo tapicerka do wymiany itp.). Tak więc nie chodzi o to,
    aby zawsze stosować cenę z tabelki, tylko żeby mieć uzasadnienie do swojej ceny.

    Jeśli komuś zależy na bardzo szybkim sprzedaniu, to może sprzedać i za 50%
    wartości, nie zmienia to faktu, że cena rynkowa jest 2 razy większa.

    Ale jeśli kupisz auto za 1zł (tzn. w umowie taka będzie cena), to nie możesz
    się zasłaniać tym, że wartość rynkowa jest taka, ponieważ za taką cenę kupiliście.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz