  • Data: 2011-01-19 15:38:03
    Temat: Re: Podatek od paczki (darowizny)?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/19/2011 6:30 AM, Basior wrote:
    > Witam,
    >
    > Dostalem paczke z artykulami spozywczymi za kwote okolo 100zl. Nadawca
    > slabo sie postaral i wyszlo, ze jest nim moj wrog/konkurencja, z ktorym
    > mialem spiecia w przeszlosci. Czy musze od takiej paczki odprowadzic
    > jakis podatek, badz zglosic to gdzies? Obawiam sie, ze to moze byc atak
    > skierowany w moja osobe, dlatego wolalbym sie upewnic.

    1. zeby to byla darowizna, to taką chęć muszą wyrazić obie strony.
    2. darowizny od osób trzecich za zwolnienie z podatku do kwoty 4000 zl z
    gorszami liczac jak somua darowizn z ostatnich 5 lat. Wiec jak ci w
    ciagu ostatnich 5 lat niczego nie darował (równiez długu) to możesz
    sobie te czekoladki zjesc.
    3. tyko uwazaj, zebys po tych czekoladkach sraczki pozniej nie mial.