  • Data: 2002-04-08 19:10:18
    Temat: Re: Podatek.
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Apr 2002 18:26:30 +0200, Conrad M. <d...@p...com> wrote:
    >Moi rodzice mieli dom zarejestrowany na ich dwoje.
    >Teraz ojciec umarł a matka podobno musi rozpocząć jakieś postępowanie
    >spadkowe.
    >Czy ona po przepisaniu domu na nią będzie musiała zapłacić jakiś podatek i
    >jak duży on będzie ?

    Będzie musiała, jeśli wartość domu przypadająca jej w spadku przekroczy
    jakąś sumę (nie pamiętam dokładnie wysokości), pamiętaj też, że część domu
    po śmierci ojca przypada również na Ciebie, więc być może i Ty będziesz
    coś musiał zapłacić. Podatek można rozpisać na raty, bądź całkowicie go
    uniknąć, jeśli zadeklaruje się zamieszkiwanie w danym domu przez
    conajmniej 5 lat. Tak było 2 lata temu, myślę, że wiele się nie zmieniło.

    Renata