  • Data: 2010-06-10 05:58:02
    Temat: Re: Poczta Polska
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Ciekawe, czy to pomysł miejscowego naczelnika ? czy ogólnopocztowe
    > zarządzenie ?
    >
    > Denerwuje mnie przykładowo, ze nadając listy w okienku w komputer wklepują,
    > a w zasadzie czytnikiem optycznym skanują numer eRki lub Pocztexu, ale
    > system ten jest off-line
    >
    > Tak samo jeśli na rozdzielniach nowoczesne maszyny czytają kod pocztowy (o
    > ile jest napisany w miarę w okreslonym miejscu i nie nabazgrolony, to niech
    > czytają więcej i szczytują też adresy i przekazują do urzędów oddawczych.

    Istnieją teorie, że poczta dlatego w wielu państwach - tak zwanych
    cywilizowanych, czyli de facto faszystowskich - jest państwowa i swego
    monopolu broni, bo służby specjalne zainstalowały tam system
    umożliwiający skanowanie listów (adresów), aby w razie potrzeby komputer
    odnalazł - kto pisał do kogo (rozpoznawalne po adresie nadawcy i
    odbiorcy, a nawet po charakterze pisma).

    O niezauważalnym czytaniu listów osób, które są niewygodne
    "systemowi" już nawet nie wspominam, bo to oczywiste.

    Jako że świat idzie do przodu, i ludzie częściej piszą e-maile, nie
    dziwi zatem chęć objęcia kontrolą państwa również e-maili.

    Aby nie być gołosłownym:

    http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/listy-pod-kontrola-
    abw_78244.html
    "Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego znalazła nowe źródło informacji.
    Specjalny system zeskanuje koperty wszystkich listów wysyłanych Pocztą
    Polską, a dane o adresatach i nadawcach trafią do ABW.

    Do poufnej korespondencji pomiędzy ABW a Pocztą Polską dotarł
    ,,Dziennik". Wynika z niej, że służby od dłuższego czasu planowały
    wprowadzenie systemu, dzięki któremu funkcjonariusze mieli pełne dane z
    listów Polaków.

    ABW ingerowała również w przetargi na poczcie. W jednym z pism wiceszef
    ABW Marek Wachnik polecił Poczcie Polskiej ofertę Siemensa, która
    "zakładała rozwiązania bezpieczne z punktu widzenia działań ABW".

    "Dziennik" przypomina, że gdy w 2003 roku rozstrzygano przetarg na
    dostawę maszyn sortujących dla poznańskiego centrum
    ekspedycyjno-rozdzielczego, wygrał Siemens, choć niemieckie maszyny były
    droższe od japońskich aż o 30 procent. Nie wiadomo było, dlaczego poczta
    wolała droższe maszyny. Oficjalnym powodem odrzucenia oferty firmy
    Mitsui był błąd rachunkowy. Gazeta zauważa jednak, że przetarg
    rozstrzygnęły wówczas specsłużby."

    --
    Liwiusz