  • Data: 2009-04-22 21:20:42
    Temat: Re: Pobieraczka naciąganie !!!!
    Od: jinx <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-04-22 12:58, j...@g...com pisze:
    > Witam Mimo iż zgodnie z ich regulaminem wypowiedziałem umowę w ciągu
    > 10 dni ! nadal straszą mnie pozwem sądowym.Dzisiaj byłem na policji i
    > złożyłem doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez
    > portal " POBIERACZEK " polegający na próbie wyłudzenia nienależnych
    > pieniędzy oraz zastraszanie i wyłudzenie moich danych osobowych.
    > Wyraziłem zgodę na ściganie przez policję sprawcę w/w powiadomień.
    > pozdrawiam

    Obawiam się, że regulamin jaki zaakceptowałeś dość jasno stanowi, że nie
    może być mowy o wyłudzeniu twoich danych osobowych. W końcu sam je
    dobrowolnie podałeś.

    Ja bym w sądzie podniósł zarzut z art. 58 § 2. KC Nieważna jest czynność
    prawna sprzeczna z zasadami współżycia społecznego.

    Nie będzie to łatwe do uzasadnienia, ale zawsze można argumentować, że
    serwis opiera swoją działalność na pobieraniu opłat za coś co jest
    darmowe (korzystanie z usenetu.

    Można też podnieść zarzut wyzysku z art. 388 KC
    Art. 388. § 1. Jeżeli jedna ze stron, wyzyskując przymusowe położenie,
    niedołęstwo lub niedoświadczenie drugiej strony, w zamian za swoje
    świadczenie przyjmuje albo zastrzega dla siebie lub dla osoby trzeciej
    świadczenie, którego wartość w chwili zawarcia umowy przewyższa w
    rażącym stopniu wartość jej własnego świadczenia, druga strona może
    żądać zmniejszenia swego świadczenia lub zwiększenia należnego jej
    świadczenia, a w wypadku gdy jedno i drugie byłoby nadmiernie
    utrudnione, może ona żądać unieważnienia umowy

    W tej sytuacji wydaje się, że można by argumentować w kierunku
    wyzyskiwaniu niedoświadczenia drugiej strony oraz zastrzegania
    wygórowanego świadczenia (opłata za cały czas trwania umowy, płatna z
    góry) w zamian za coś co jest w zasadzie bezpłatne.

    Ewentualnie można się posiłkować :
    art 385 § 1. KC Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie
    uzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i
    obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając
    jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to
    postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub
    wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.

    W szczególności ostatnie zdanie, dotyczące jednoznacznego sformułowania
    ceny. Można argumentować, że rażąco narusza interesy konsumenta
    pobieranie ceny za cały czas trwania umowy podczas, gdy na stronach
    głównych widnieje jednostkowa cena za miesiąc, przez co pozycja
    konsumenta jest bardzo osłabiona.

    Oczywiście są to dosyć karkołomne zabiegi ponieważ wystarczy przeczytać
    regulamin żeby wiedzieć na czym polega ta "super" usługa - zwykłe
    żerowanie na ludzkich przyzwyczajeniach (tzn. nieczytaniu tego co się
    podpisuje). Oczywiście ignorantia iuris nocet, ale nie można sobie
    działalności gospodarczej budować na takich praktykach.