  • Data: 2007-09-13 05:08:13
    Temat: Re: PoRD, regulamin wewnetrzny spoldzielni, a kodeks wykroczen
    Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli jakaś spółdzielnia mieszkaniowa administruje własnymi drogami, to
    > nie widzę przeszkód dla których nie miałaby wprowadzić sobie na własnym
    > terenie własnych przepisów drogowych. Inna sprawa że jedyne co to może
    > spowodować to chaos.

    Wszystko ok, co do tego nie mam watpliwosci. Pytanie moje jest o kodeks
    wykroczen, a konkretnie o kary, jakie on naklada. Moim zdaniem wewnetrzny
    regulamin niebedacy przeciez aktem prawnym, moze byc tylko podstawa do
    postepowania cywilnego spoldzielni przeciwko lamiacemu regulamin.

    Potwierdzenie tego znajduje w interpretacji komisarza Jerzego Lisa na tej
    stronie:
    http://www.wspol.edu.pl/pci/base/pci_odpview.php?id=
    1

    "Cytowany w piśmie przepis art. 1 ust. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym
    odnosi się do sytuacji w której droga wewnętrzna nie leży w strefie
    zamieszkania i wtedy właśnie działania służb porządkowych w kwestii
    egzekwowania przepisów ruchu drogowego ograniczają się do sytuacji, gdy jest
    to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego
    ruchu. W pozostałych kwestiach w takich sytuacjach interwencje służb
    publicznych winny ograniczyć się do interwencji przeprowadzanych na
    wniosek - prośbę zarządcy bądź właściciela terenu np. do wylegitymowania
    osoby, jednak dalsze postępowanie winno odbyć się na drodze postępowania
    cywilnego, zainicjowanego przez zainteresowaną stronę jako nie
    podporządkowanie się do norm obowiązujących w społeczności spółdzielców."

    Gdyby art. 98 KW traktowal o regulaminie wewnetrznym, to na moj scisly umysl
    ;-) policja zmuszona bylaby do postepowania w przypadku jego lamania, a, jak
    pokazuje powyzszy cytat, nie jest.

    > Ale konieczne jest IMO tylko wtedy kiedy wewnętrzne zasady nie regulują
    > jakiejś tam kwestii, natomiast zależy od niej uniknięcie zagrożenia
    > bezpieczeństwa.

    Tyle, ze ustawa zawsze stoi nad wszystkimi regulaminami i przepisami
    wewnetrznymi, wiec Art.1. ust. 2. PoRD obowiazuje takze wtedy, gdy sa
    okreslone jakies wewnetrzne przepisy.