  • Data: 2012-11-02 12:21:26
    Temat: Re: Po co wprowadzacie innych w błąd?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Nov 2012, Pat wrote:

    > W Ordynacji jest wyraźnie napisane W TOKU POSTĘPOWANIA,
    > a przecież LW pytał o sytuację gdy żadna sprawa nie jest w toku.

    Fakt.
    Może źle, że powołałem się wyłącznie na Ordynację, nie wskazując
    że w prawie podatkowym są również elementy prewencyjne.
    A są.

    Dla przypadku kiedy sprawy jeszcze nie ma, jest obowiązek powiadomienia
    US poprzez złożenie NIP-3 (prowadzący DG - NIP-1, do tego dochodzą
    przepisy odrębne jeśli ktoś podlega pod VAT).
    W przypadku sądu i postępowań niepodatkowych nie ma takiego mechanizmu,
    pozwalającego później się skutecznie bronić "przecież złożyłem wymaganą
    deklarację w terminie".

    To prawda, że (przy podatkach) nadal możliwe jest niedopełnienie
    obowiązków ze strony urzędów (np. wzajemnie niepowiadomienie,
    przed czym też podatnicy się praktycznie bronią składając pisma
    we wszystkich zainteresowanych urzędach) i dojście do "egzekucji
    z zaskoczenia", ale to już głębsza sprawa (i odkręcalna w miarę
    prosto po przedłożeniu papiórka, Skarb Państwa jednak chwilowo na
    Bahamy nie ucieka).

    pzdr, Gotfryd