eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie" › Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana oddzielnie"
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Płyta jest integralną częścią gazety. Nie może być sprzedawana
    oddzielnie"
    Date: Fri, 27 Feb 2009 23:53:28 +0100

    news:go9pqj$s4e$1@inews.gazeta.pl...
    > Idąc dalej - płyta z tej gazeety była załączona 10 stycznia do niej. 10
    > stycznia zjawiłem się specjalnie w sklepie by kupić gazetę z płytą.
    > Sprzedawca udzielił wyjaśnienia, że dostał gazety w stanie naruszonym i
    > nie miał płyt dołączonych. Ktoś ukradł. 2 miesiące później płyty
    > "skradzione" pojawiają się w sprzedaży. Czy mogłem se przyjść do
    > sprzedawcy z egzemplarzem gazety bez płyty, i przyjąć na stan płytę
    > "należną" do tego egzemplarza ? Wszak sprzedawca i tak "nie może ich
    > sprzedać", przez co rozumiem, że wystawił je z opóźnieniem ;) po tym jak
> [...]

    Oczywiście, jeśli kupiłeś gazetę, to przysługiwała Ci płyta. Z tym, że
    takie sprawy załatwia się z ekspedientem, a nie kradnąc płytę z półki. W
    wypadku gazety kluczowym będzie możliwość udowodnienia przez Ciebie
    obsłudze sklepu faktu, że wziąłeś gazetę bez płyty. Przy czym w wypadku
    marketów, to osobiście mam dość dobre doświadczenia w takich wypadkach i
    nie spotkałem się jeszcze z odmową - a kilka razy udało mi się coś w
    markecie kupić niekompletnego, o czym przekonałem się dopiero w domu.
    Natomiast nigdy brakujących kawałków nie kradłem, bo tym można sobie
    jedynie kłopotów narobić. Po prostu idziesz do informacji i wyjaśniasz, w
    czym rzecz. Przecież, jeśli tych płyt faktycznie z gazetami nie było, to
    nie Ty jeden dostałeś gazetę bez płyty.