  • Data: 2012-08-09 22:44:00
    Temat: Re: Plichta i Amber Gold
    Od: SDD <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    medea pisze:
    > Jestem prostą blondynką, ale może jako znawcy wytłumaczycie mi, jak to
    > możliwe w państwie prawa, że człowiek dostaje kilka wyroków w ciągu
    > kilku lat, a każdy kolejny w zawieszeniu? Czemu w ogóle ma służyć
    > "zawieszenie" wyroku, jakie to ma formalne uzasadnienie?

    Nie wiem, jak bylo w tym przypadku, ale generalnie takie sytuacje sa
    mozliwe.

    Np.
    2005 - broisz
    2006 - broisz
    2007 - broisz
    2008 - broisz
    2009 - zapada wyrok w I instancji za brojenie w 2005
    2009 - znowu broisz
    2010 - zapada wyrok w I instancji za brojenie w 2006 i uprawomacnia sie
    wyrok z 2009
    2011 - zapada wyrok w I instancji za brojenie w 2007 i uprawomacnia sie
    wyrok z 2010
    2012 - zapada wyrok w I instancji za brojenie w 2008, uprawomacnia sie
    wyrok z 2011, toczy sie postepowanie za brojenie w 2009

    i teraz formalnie NIC nie stoi na przeszkodzie, by orzec wyroki w
    zawieszeniu w 2009, 2010 i 2011

    Do momentu uprawomicnienia sie pierwszego wyroku w 2010 byl to przeciez
    formalnie niewinny, niekarany czlowiek. W 2012 skazany moze wystapic o
    wydanie wyroku lacznego za osadzone czyny z lat 2005 - 2008 - i ten
    wyrok tez moze byc w zawieszeniu.

    Czynu z 2009 nie mozna juz w ten sposob polaczyc z czynem z 2005 (bo
    pierwszy nieprawomocny wyrok juz zapadl).

    Po uprawomocnieniu sie wyroku za czyny z 2009 (a wiec w 2012, 2013 a
    moze w 2014), ktory to wyrok tez moze byc w zawieszeniu, bo nie ma
    recydywy! sad moze fakultatywnie odwiesic wyrok z 2009 roku.

    Obligatoryjne odwieszenie ktoregos z wyrokow moze zajsc dopiero, gdy
    osobnik "nabroi" cos w 2010 (po uprawomocnieniu sie wyroku z 2009 za
    czyny z 2005. Wyrok - za ewentualne czyny z 2010 roku tez moze juz nie
    byc w zawieszeniu, gdyz delikwent dopuscil sie go bedac prawomocnie
    skazanym.

    Pozdrawiam
    SDD