    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płaca 5zł/h
    Date: Wed, 10 Aug 2011 08:19:41 +0200

    W dniu 2011-08-10 08:13, emeryt pisze:

    > Moim zdaniem, niezależnie za jakie pieniądze pracujesz, jeżeli
    > się sam na to zgodziłeś, jeżeli to nie jest praca niewolnicza, pod
    > przymusem, to porzucanie pracy jest czymś równie karygodnym jak
    > płacenie 5zł/h - z tego co napisałeś domniemuje, że to właśnie było
    > porzucenie pracy.

    Ja mam inne zdanie - jaka praca, taka płaca. Porzucenie pracy za 5zł/h
    jest mniej moralnie naganne, jak porzucenie pracy za 50zł/h.

    Tak samo jak po kalkulatorze za 5zł można oczekiwać większej awaryjności
    niż po kalkulatorze za 200zł.

    Praca to często jedyna możliwość włożenia sobie czegoś do garnka. Nie
    widzę nic złego w tym, że pracodawcy płacący gorzej muszą potem sami
    za***rdalać, a pracownik nie jest durniem i jak dostaje lepszą
    propozycję, to z jałmużny rezygnuje.

    Epatowanie obowiązkiem dotrzymywania umów jest tutaj trochę nie na
    miejscu. Wszak jednym z legalnych sposobów na rozwiązanie stosunku pracy
    jest jego porzucenie.

    --
    Liwiusz