  • Data: 2004-09-02 13:39:30
    Temat: Re: Płać teraz towar dostaniewsz poźniej?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Użytkownik "Tofifik" <rbociek@_NO_SPAM_pf.pl> napisał w wiadomości

    > by

    > A nie chodzi czasem o okna lub inną budowlankę? Bo to modny ostatnio
    > przekręt. Ale on polegał na tym, że wystawiali fakturę przed majem, a
    > zapłata i odbiór następował później. Teraz to już nie jest na czasie.

    Nie w samochody a rowery i nie rozdają a kradną.

    Fakturę wystawiało sie, zgodnie z przepisami starej ustawy o VAT, w
    momencie wniesienia ponad 50% zapłaty za stolarke budowlaną.
    Zapłata powodowała że obowiązek podatkowy powstawał jeszcze na starych
    zasadach (7% vat) pomimo że towar dostarczano juz po 30 kwietnia (22%
    VAT) i nikt nie śmiał tego kwestionować.
    Ale fakturę mozna wystawić przed dostawa towaru tylko na taka kwote jaką
    sie otrzymało w ramach przedpłaty/zaliczki.

    Jeżeli znasz kogos kto wystawiał faktury bez zapłaty i dostawy towaru to
    ten ktos łamal prawo.
    Ja pomimo pracy "w branży" takich kamikadze nie znam.

    A kolega tu podal bardzo mało szczegułów.
    Nie jest zakazany przepłata a z opisu wyglada że mamy do czynienia z
    ratalną przedpłatą.
    Zakazane sa samofinansujące sie grupy konsumenckie.
    Z przedpłatą wnoszoną w rata spotkałam sie nie raz. Najpopularniejsza to
    przepłaty na mieszkania ale teoretycznie można je zastosowac w każdej
    sytuacji. Wystaczy zgodna wola stron.
    Nie wiemy kim jest ów sprzedawca ani jakie są inne warunki umowy więc
    reszta w ręce wróżek.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl