  • Data: 2005-05-27 15:39:08
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) niebacznie popelnil
    news:87fyw9j6cd.fsf@hector.domek:

    > Akurat jeśli chodzi o sprawę Płatnika i jego dostępność
    > wyłącznie dla jednej platformy sprzętowo/programowej, to jest to
    > kwestia bardziej zahaczająca o neutralność technologiczną
    > instytucji państwowych, a mniej nie o pieniądze poszczególnych
    > osób, które tego Windowsa muszą kupić.

    Bezpśredniego przymusu używania Płatnika do wyliczeń, dokumnetacji
    i co tam można w nim jeszcze robić, faktycznie nie ma.

    Ale jest już państwowy przymus wysyłki dokumentów do ZUS w określonym
    formacie + protokół = algorytm szyfrowania, który tylko Płatnik
    obsługuje. A ZUS odmawia udostępnienia powyższych.
    Prokom i wtyki "ony gupie to nie som", przymus wprowadzili
    niejako naokoło.

    > Gdyby napisali Płatnika w Javie, byłoby mniej problemów.
    Jesteś pewien? Nie chcę wnikać w szczegóły techniczne.

    IMHO problemów gdyby tylko udostępnili te dane, dzięki którym ich
    serwery są w stanie łyknąć bez czkawki wysyłane dane, starczyłoby.

    --
    pozdro
    poreba