  • Data: 2005-10-14 01:15:58
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-10-13 23:54 Daniel Pyra napisał(a):
    > Wolne media to czwarta
    > władza - i nie jest to slogan. Media pozwalają społeczeństwu sprawować
    > rzeczywistą kontrolę nad władzą w państwie. Wszak o sprawach "łowców
    > skór", Rywina i wielu innych dowiedzieliśmy się nie od prokuratury, lecz
    > z mediów. Niejednokrotnie media uniemożliwiły uciszenie czy tuszowanie
    > spraw.

    Trochę zejdę z tematu: wolne media nie istnieją. Kiedyś w Szczecinie
    (lub innej miejscowości na Pomorzu) dziennikarzyna napisał, że urzędnik
    brał łapówki. Urzędnik zaskarżył go i wygrał. Potem wygrał jeszcze w
    apelacji i chyba nawet przed Sądem Najwyższym. Dziennikarzyna poszedł
    siedzieć, bo nie chciał ujawnić swoich rzekomych dowodów czy źródeł,
    grzywny nie chciał płacić, do Kwaśniewskiego nie napisał.
    Zrobiono z niego męczennika, wszystkie media krzyczały, jak to jest w
    Polsce tłumiona wolność słowa, jaki to powrót do państwa totalitarnego.
    Ale to, że swoją publikacją mógł zniszczyć komuś reputację i karierę, to
    nikt nie pomyślał. Może z zemsty napisał oszczerczy artykuł? Nie wiemy,
    czy urzędnik nie chciał np. dofinansować lokalnej gazety. Nie wiemy, bo
    urzędnikowi prawo do obrony dał tylko sąd.
    Można nie lubić o. Rydzyka, ale w sprawie z Maybachem też nikt nie
    widział tego samochodu poza jakimś redaktorem. A przynajmniej nikt się
    nie przyznał z imienia i nazwiska. Ale oszczerstwo rzucić łatwo.
    I tak samo jest tutaj. Pielęgniarek nikt nie słucha. Ja się zgadzam, że
    dziecko w kieszeni jest widokiem co najmniej nieprzyjemnym. Ale nic
    więcej nie wiem. Nie mogę sądzić. Zresztą prokuratura już postawiła im
    zarzuty.
    Natomiast fotograf sam się przyznał, że zaniósł zdjęcia do prasy. Sorry,
    ja z policją miałem do czynienia raz w życiu (byłem spisany), ale wiem,
    że tam się zgłasza wszystkie takie rzeczy. I na pewno nie czekałbym 3
    tygodnie. Po prostu jego tłumaczenie jest pokrętne.
    Mam nadzieję, że prokurator odważy się zadrzeć z prasą i postawi mu
    zarzuty z Art. 304 par. 1 kpk.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/