  • Data: 2008-08-20 14:02:15
    Temat: Re: Piec, Plan ZP, a blokada odbioru budynku przez sąsiada
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    gg pisze:

    > Jeżeli sąsiad ma w pozwoleniu na budowę piec na węgiel (tradycyjny z
    > rusztem) tzn że jest to w zgodzie z PZP i nic mu nie zrobisz. A jeżeli

    Niekoniecznie. W MPZP rzadko obecnie określa się dokładnie typ kotła.
    Ja w swoim mam np. "ogrzewanie - z sieci ciepłowniczej lub
    niskoemisyjnych źródeł lokalnych".

    Tak więc kocioł na węgiel nie spełni wymogów MPZP, podczas gdy kocioł
    na ekogroszek może już je spełnić.

    > to do Nadzoru Budowlanego. Ale niby skąd możesz wiedzieć jaki piec
    > sąsiad ma zainstalowany w swoim domu?

    Wystarczy obserwować to, co leci sąsiadowi z komina oraz jak wygląda
    zwieńczenie tegoż komina. Zwieńczenie komina dymowego wyglądać będzie
    nieco inaczej niż spalinowego.

    No i należy zajrzeć w MPZP aby się zorientować na jakie źródła
    ogrzewania tenże pozwala.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio