  • Data: 2006-07-12 08:23:21
    Temat: Re: Pensja do 10 czy 11 nastepnego miesiaca?
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:jg12ucvsh4yu.r57uy5n8d08s.dlg@40tude.net...

    > A jak interpretujesz art 85 §2 KP?
    > cite:
    > ".................nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni
    > następnego miesiąca kalendarzowego."
    >
    > Jak nazwiesz ten "margines" ustalony w KP?

    Nie wiem do kogo to pytanie ale dla mnie sprawa jest jasna: kasa nalezy się po
    robocie a można się "spóźnić" (od zwrotu "nie
    poźniej" z ustawy) /"pośliznąć"/"przeczekać" max do 10 nastepnego miesiąca
    kalendarzowego. Czyli w zasadzie powinno się
    zapłacić od razu po wykonaniu pracy ale ustawodawca rozumie że można zrobić to troche
    poźniej (z różnych powodów) i określa
    nieprzekrtaczalny termin. W wielu normalnych firmach zresztą robią przelew w ostatni
    dzień roboczy (albo koło tego) tak że w
    pierwszy dzień roboczy nastepnego miesiąca pieniadze są na koncie. A obracanie
    pieniędzmi pracownika przez 10 dni jest niemile
    widziane i traktowane jako wypadek przy pracy a nie jako zasada prowadzenia biznesu.
    Ale to inna bajka.

    A.