  • Data: 2011-09-26 08:13:15
    Temat: Re: Pełnomocnictwo ogólne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-26 09:48, Rychu pisze:

    > KC Art. 99. § 1. Jeżeli do ważności czynności prawnej potrzebna jest
    > szczególna forma, pełnomocnictwo do dokonania tej czynności powinno być
    > udzielone w tej samej formie.
    >
    > Swoje czasu nie było mnie przez dwa tygodnie i akurat kończyła się umowa
    > z Play. Siostra otrzymała moje pełnomocnictwo. Natomiast Play wymyślił,
    > że musi być to pełnomocnictwo w formie aktu notarialnego. Powołanie się
    > na Art. 99. § 1. Kodeksu Cywilnego nic nie dało. Podobno mają w swoim
    > wewnętrznym rozporządzeniu zapis, że w przypadku firm (nawet
> [...]

    A skąd Play miałby wiedzieć, że pełnomocnictwo jest prawdziwe? Też bym
    na ich miejscu go nie uznał.

    Równie dobrze mógłbyś wymagać, aby wziąć umowę do domu, podpisać i
    przynieść z powrotem bez możliwości sprawdzenia autentyczności podpisu.
    Teoretycznie można, ale żadna firma na to nie pójdzie i słusznie.

    --
    Liwuisz