    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Parkowanie "podworkowe" i mandaty...
    Date: Wed, 22 Dec 2010 20:49:50 +0100

    Użytkownik "Mario" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ietjhs$o6l$1@inews.gazeta.pl...

    > tez tak sadze.
    >
    > czy dobrze rozumuje:
    >
    > jesli jest to strefa zamieszkania to wolno kierowcom parkowac pojazdy
    > tylko w miejscach wyznaczonych...
    > w tym wypadku strefy oznaczonej odpowiednim znakiem brak....

    Tutaj są różne wykładnie. Ja osobiście skłąniam się ku tezie, że owo
    wyznaczenie niekoniecznie musi polegać na wyznaczeniu znakiem. Jesli coś
    wygląda normalnie na parking, a nie trawnik, to jest parkingiem i tyle.

    > czy w zwiazku z tym kierowca ma prawo parkowac nie tylko w miejscach
    > oznaczonych znakiem "parking"?

    Ja uważam, że tak.

    > dodam, ze miejsca przy budynku owego oznakowania nie posiadaja, natomiast
    > miejsca za "droga" przejazdowa czyli te dalej od budynku taki znak
    > posiadaja...

    Kurcze, musiałbym to widzieć. Ale dla mnie kluczowym tu jest nawierzchnia.
    Jesli różni się wyraźnie, to nie ryzykowałbym parkowania.

    > podworko jest wybetonowane czyli nie ma tu mowy o niszczeniu zieleni, nie
    > ma tez mowy o zastawianiu dojazdy, wyjazdu itp.

    W takim wypadku w mojej ocenie jeśli nie ma zakazu, to można parkować.