    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Palenie liści
    Date: Mon, 31 Mar 2003 10:48:29 +0200

    news:b67seu$8j$3@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > niebezpiecznych w spalarniach albo w innych instalacjach, które nie
    > spełniają wymagań przewidzianych dla spalarni odpadów niebezpiecznych,
    albo
    > w urządzeniach
    > podlega karze aresztu albo grzywny.
    >
    > =============================
    >
    > Liście są odpadem. Lista odpadów jest zawarta w załączniku nr 1 do tej
    > ustawy (symbol Q14):
    > "Substancje lub przedmioty, dla których posiadacz nie znajduje już
    dalszego
    > zastosowania (np. odpady z rolnictwa, gospodarstw domowych, odpady
    [...]
    > Reasumując, palenie liści w ogródku stanowi wykroczenie. Po za tym w
    > niektórych wypadkach może dojść do naruszenia innych przepisów. Przede
    > wszystkim ewentualne zagrożenie pożarem, które w zależności od skali
    > zjawiska jest wykroczeniem lub nawet przestępstwem.

    Nie mam czasau dzis szukac, ale cos mi sie przypomina,
    ze liscie (odpadki roslinne czy tez szczatki roslin) mozna palic poza
    miastami.

    A tak poza tym, to rozpalenie ogniska jest zastosowaniem lisci (suchyvh
    czasci roslin),
    wiec chyba nie jest to cos, do czego wlasciciel nie znajduje zastosowania..

    Boguslaw