  • Data: 2003-04-15 14:51:15
    Temat: Re: PZU i procedura zgloszenia wypadku i AC
    Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "DjAvX" <n...@W...pl> wrote in message
    news:b7h4vt$hmj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > A kiedy wiem jaka jest ta wycena PZU ? Bo jak zgodze sie na
    > wyplate kasy a oni mi wycenia to tak ze polowy szkod za to nie
    > naprawie to bedzie kiepsko... a z kolei tym ich zaufanym zakladom
    > nie wierze zbytnio bo pewnie beda mi naprawiac samochod miesiac
    > albo i wiecej pozatym jak juz maja mi wymienic zderzak to wolal
    > bym doplacic i wymienic na inny...
    > PS jesli zderzak nadaje sie do wymiany a wczesniej na nim byly
    > obtarcia i wgniecenie to oni jakos zmniejsza mi kwote
    > odszkodowania za ten zderzak? bo zglosilem zdarzenie
> [...]

    Ja mam swój warsztat do którego zawsze odstawiam samochód, nawet wówczas
    kiedy mógłby jeździć.
    Inspektorzy w PZU doskonale znają się z 'warsztatami' więc zwykle wycena
    sprowadza się do pogadania sobie z warsztatowcem.
    Jak podjedziesz pod pzu, to ci wycenią to co widać na oko. Na warsztacie
    zawsze wychodzi więcej, bo po rozebraniu zdarzaka widać, że coś się wgięło,
    coś trzeba poklepać, a to wszystko kosztuje.

    Wyceny dokonuje się wg. eurotax więc za dużej dowolności tu nie ma.

    Czy wystarcza, czy nie, to trudno powiedzieć. Mnie zawsze wystarczało.

    PZU oczywiście odlicza amortyzację części, ale to dokładnie zależy do tego
    jaką umową się podpisywało z pzu. Jest tam wiele różnych wariantów. Ja
    zawsze wybieram full-wypas , ale na niższą kwotę niż wartość samochodu.
    Takiego starocia już nie ukradną, a na wszelkiego rodzaju stłuczki i
    zadrapania jest jak znalazł. W sumie za niewielką kwotę.

    Czy wiesz, że AC możesz płacić w 12 ratach przelewem.
    Nikt z agentów ci tego głośno nie powie, bo oni mają prowizję tylko od
    pierwszej wpłaty.