    From: "KRZEM" <m...@s...pl000>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PYTANIE O TESTAMENT
    Date: Tue, 05 Feb 2002 08:29:12 GMT

    > Cześć.
    > Mam wielką prośbę. Chciałbym spisać testament ale zupelnie nie wiem jak
    się do
    > tego zabrać. Bardzo proszę o udzielenie mi kilku rad w tej kwestji.

    Najbezpieczniej u notariusza - on zadba by wszystkie rozrządzenia były
    poprawne. Można też własnoręcznie (tylko i wyłącznie pismem ręcznym) i nie
    zapomnieć o opatrzeniu testamentu datą i podpisem. Główna sprawa to
    ustanowienie spadkobiercy lub spadkobierców. Przyznawanie konkretnych
    przedmiotów lub praw to już rzecz wtórna (zapisy obciążają spadkobierców).

    Marcin.