  • Data: 2004-10-30 16:28:07
    Temat: Re: POZWY O ODSZKODOWANIA - NIEHUMANITARNE WARUNKI W ARESZTACH
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 14:07:25 +0200, Artur Ch. <s...@r...pbz>
    napisał:

    > Nie do podważenia, nie do obalenia, które jednoznacznie wskazują na niego
    > jako na sprawcę.

    To znaczy co?

    Przyznanie się do winy? Może być fałszywe, powodowane tuzinem powodów, np
    chęcią krycia kogoś?

    Zeznania naocznych świadków? Nawet jak są szczere mogą być nieprawdziwe,
    człowiek jest bardzo podatny na sugestię, poza tym moga być złożone
    świadomie lub nie świadomie w celu obciążenia lub wybielenia kogoś.

    Dokument? Może być podrobiony, mógł zostać sporzadzony dla pozoru, pod
    przymusem.

    Nagranie audio lub wideo? Moe byc montowane, moze być nieczytelne, jego
    interpretacja może być wątpliwa

    Odciski palców? Przytocze przykład. Było włamanie do monopolowego. na
    wybitej szybie znaleziono odciski palców znanego Policji zbira. I wiesz co
    się okazało? Nie miał ze sprawą nic wspólnego, miał natomiast zwyczaj
    opierać się o okno i wpatrywac się w butelki na półkach bo był
    akloholikiem, stąd odciski.

    Przedmioty pochodzące z kradziezy znalezione podczas przesukania? Mogły
    zostać podrzucone celem wrobienia oskarzonego, mogły zostać przez niego
    znalezione.

    Badania DNA? Zabezpieczony materiał mógł zostać pozostawiony w innych
    okolicznościach. Np [fakt autentyczny] na swetrze zgwałconej i
    zamordowanej kobiety znaleziono kropelki krwi i włosy pewnego mężczyzny, a
    za jej paznokciami ślady jego naskórka. Winien? O nie, okazało się, że
    jechali tym samym autobusem, a gdy ten gwałtownie zahamował mężczyzna
    został pchnięty na ścianę przygryzając sobie wargą a kobieta na niego
    zadrapując mu rękę.

    No i gdzie twoje "Niepodważalne" dowody?

    > No i mamy dwa zupełnie przeciwstawne zeznania. Dlaczego mam wierzyć jej a
    > nie jemu? Niech ona przedstawi dowody że ON ja zgwałcił.
    > Czy skazują za gwałty na podstawie zeznania niby zgwałconej pani? Jeżeli
    > tak, to kapitalny sposób na zrobienie gwałcicielem np. kolegi z pracy
    > który awansował a taka pani nie - i się zemści ;)

    Czyli najlepiej gwałcić bez świadków, bo sąd i tak nie uwierzy kobiecie. O
    to ci chodzi?

    > Bez dowodów wskazujących że jest on sprawcą? - wypuszczam.

    I zostajesz okrzyczany nieudolnym głupim nieukiem co osmielił się wypuścić
    gwałciciela

    > Nie ma dowodów że zgwałcił wogóle po raz pierwszy - więc nie może
    > zgwałcić *jeszcze raz*.

    Czyli jeżeli nie ma dowodów, że zgwałcił to znaczy że nie zgwałcił? Czy
    jeżeli ukradnę samochód, ale nie będzie dowodów, że to ja, to znaczy że
    nie ukradłem samochodu?

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!