    From: "cadzik" <c...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD - skrzyżowanie z wyspą
    Date: Sun, 14 Jun 2009 22:21:16 +0200

    news:h13leq$bp9$1@inews.gazeta.pl...

    > Natomiast niepokojąca jest dla mnie ostatnia część pytania. Co to znaczy,
    > że "skręcający w lewo ma prawo wjechania na skrzyżowanie przy czerwonym
    > świetle"?

    Wczujmy się w kierowcę trgo pjazdu. Stoimy na skrzyżowaniu dla lewoskrętu.
    Stoimy przed znakiem A7. Przed ani nad sobą (ani z lewej strony na wyspie)
    nie mamy sygnalizacji świetlnej. Nasi koledzy do jazdy na wprost mają
    sygnalizator, ale tylko i wyłącznie za skrzyżowaniem. Jak pisze "ggx" w
    poscie powyżej ochrania on przejście dla pieszych.
    I teraz repektując A7 przy jednoczesnym świetle czerwonym (ten sygnalizator
    za drogą poprzeczną) czy mogę wykonać manewr skrę tu w lewo. Nie "uciekamy"
    ze skrzyżowania tylko wykonujemy manewr patrząc w prawo czy ktoś nie jedzie
    (bo z lewej nie może:) i włączamy się do ruchu, gdy ci jadący na wprost
    czekają.