  • Data: 2013-06-20 21:38:13
    Temat: Re: [PORD] D1+T6a
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Jun 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Wiem, rozumiem intencję. Po prostu przepisy są niedostosowane do wielu
    > przypadków życiowych.

    Pytaniem jest, czy nadmiarowa informacja jest tu wskazana.
    Jeśli kierowca nie umie rozeznać znaczenia samej tabliczki
    o "pierwszeństwie łamanym", równie dobrze może zawahać się
    w kwestii pierwszeństwa nad tym z przeciwka.
    I nie chodzi o to, że mu ustąpi - jak zrobi to wyraźnie
    i jednoznacznie, jego wola. Ale jak zachowa się "niewyraźnie",
    obie strony mogą jednocześnie ruszyć (oczywiście z winą tego
    z przeciwka).

    > Inny problem na tym skrzyżowaniu, to czy jadąc z prawej w kierunku kamery
    > (nie chce mi się wklejać ujęcia z tamtej strony) skręcam w lewo czy też jadę
    > prosto. Teoria mówi, że skręcam w lewo,
    > ale w praktyce pojadę takim stylem, jakbym jechał prosto.

    O ile dobrze pamiętam, nie było wyraźnego rozstrzygnięcia w sprawie
    ustalenia, czy w takim przypadku mamy "zakręt na skrzyżowaniu"
    czy "skrzyżowanie na zakręcie".
    Zakręt jest "zwolniony z migania" z mocy Konwencji, skrzyżowanie nie,
    zmiany pasa nie ma, więc priorytet będzie decydował o tym czy mamy
    "skręt w rozumieniu prawa" czy "jazdę prosto w rozumieniu prawa".
    Ktoś w międzyczasie wpadł na pomysł?

    Niemniej ja byłbym jednak za użyciem kierunkowskazu.

    pzdr, Gotfryd