    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PCC i nieznany stan przedmiotu umowy
    Date: Mon, 29 Oct 2007 08:10:32 +0100

    On Sun, 28 Oct 2007, Jasko Bartnik wrote:

    > Dlatego zastanawiam sie czy nie lepiej ocenic wartosc rynkowa przedmiotu na
    > 999 zl (zakladam, ze przeplacilem za ten przedmiot np. 51 zl) i czekac az US
    > inaczej wyceni... tylko jak wyglada dalsza procedura? Mam zlozyc wniosek
    > PCC-3 z zerowa kwota na koncu?

    1. Nie rozumiem. Jaki PCC przy kwocie <1000 zł?

    > Bo kwota koncowa aukcji moze sie znacznie roznic od wartosci rynkowej w danym
    > regionie.

    A jak ma się odnosić "cena regionalna" do transakcji robionej w serwisie
    ogólnopolskim?
    IMO uwzględnianie "ceny w regionie" może mieć znaczenie tylko wtedy,
    jeśli *są* ku temu powody; w przypadku aukcji allegro IMHO wchodzi
    w rachubę tylko wtedy, jak koszty przesyłki istotnie wpływają na cenę.

    > Przedmiot zostal zalicytowany na wysoka kwote ze wzgledu na szanse
    > trafienia w pelni sprawnego egzemplarza o watrosci (dajmy na to) 2000 zl.
    > Istnieje jednak spora szansa trafienia egzemplarza wartego 500 zl.

    Przecież do opodatkowania pójdzie cena *z zakończenia aukcji*, a nie
    cena *zalicytowana*!
    Zastrzegam że problem iż *może* się zdarzyć, że będą dwie podobne
    aukcje, kończące się różną ceną, to ja rozumiem.
    Tyle, że z argumentów "dlaczego dał Pan wobec tego tak dużo? (lub mało)"
    IMO może być trudno się wytłumaczyć :(

    pzdr, Gotfryd