  • Data: 2003-12-03 21:32:59
    Temat: Re: Oszusci w sklepie internetowym.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam taki problem, ze w pewnym sklepie internetowym zostalem oszukany.
    > Ponad miesiac temu zamowilem u nich towar, po 2 tygodniach przyslali
    > mi paczke ze zla zawartoscia, ktora do nich wrocila (nie odebralem).
    > Przez nastepne 2 tygodnie zwodzili mnie, ze juz wysylaja itp.

    Skoro nie odebrałeś, to zdradź, skąd wiedziałeś, jaka jest zawartość.

    > Niestety okazalo sie, ze teraz mi nie wysla, a pieniedzy nie moga
    > mi zwrocic, bo "maja klopoty finansowe" i "mam czekac z miesiac az
    zarobia
    > na zakladaniu sieci i na sklepie".
    > Jako, ze nie wierze, ze cokolwiek zarobia, a jak nawet, to i tak mi nic
    nie
    > dadza, wiec chce im sie dobrac do dupy.

    Jak nie jest to wielka kwota, to ja bym poczekał. Oszuści z reguły już
    później nie reagują na zapytania, więc być może zwrócą. Zgłosić zawsze
    możesz.

    > Bylem dzis na policji, mialem potwierdzenie przelewu i wydrukowane dane
    > sklepu (adres/REGON), ale zostalo mi doradzone, zebym napisal pismo do
    > prokuratury okregowej w Czestochowie (tam jest siedziba sklepu) w
    sprawie
    > cywilnej, a moge tez i karnej.

    Albo rozmawiałeś z idiotą albo mocno pokręciłeś. Jeśli przyjąć tezę, że to
    roszczenie cywilne (co całkiem bezpodstawne nie jest), to pozew kierujesz
    do sądu, a nie do prokuratury. Jeśli stoimy na stanowisku, że to
    przestępstwo, to zawiadomienie możesz złożyć gdziekolwiek, nawet w Koziej
    Wólce, o ile znajduje się tam Komisariat.

    > Jakos mi sie to srednio podoba. Dlatego potrzebuje waszej rady co moge w
    > takim razie zrobic. Slyszalem o czyms takim jak proces adhezyjny, ale w
    > sumie nie wiem jak moge to wykorzystac. Nie wiem czy policja powinna cos
    > zrobic, a nie tylko odsylac mnie do kogos innego.

    Nie powinni Cię nigdzie odsyłać. Natomiast nie jestem przekonany, czy z
    Twojego opisu wynika, że dostawca działał z zamiarem oszukania Cię, co
    jest warunkiem uznania jego postępku za oszustwo. Jak rozumiem, to w
    paczce nie przysłał cegły. Pewnie nie zgadzały się jakieś tam parametry,
    ale generalnie jakiś tam towar był. No ale złej woli raczej ja się
    dopatrzyć nie umiem.

    Tak więc policjanci powinni Cię pouczyć, że właściwa jest droga cywilna,
    ale jeśli nadal stałeś na stanowisku, że chcesz złożyć zawiadomienie, to
    obowiązkiem policjanta było zawiadomienie od Ciebie przyjąć, choćby
    następnie miał wydać postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania
    karnego w tej sprawie. Dla tego, że na takie postanowienie przysługują
    środki odwoławcze, a na pouczenie policjanta nie.I miejsce złożenia
    zawiadomienia nie ma tu nic do rzeczy.