    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Osoba bez meldunku + inne: jak pomóc?
    Date: Mon, 1 Dec 2014 22:43:37 +0100

    Użytkownik "Zebris" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:547c6816$0$2145$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak kupie się znajdzie znajoma musi się wyprowadzić w ciagu 30 dni.
    > Okazuje się, że wynajęcie przez samotną mamę z dzieckiem mieszkania nie
    > jest takie proste i tanie.

    Przeczytaj to sobie, to wszystko Ci się wyjaśni:
    http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/2013052
    4/REPORTAZ/130529678

    Ja bym nie wpuścił do swojego mieszkania samotnej matki z dzieckiem. Wiem
    jak to brzmi, ale przy obecnym stanie prawnym, to zakładanie sobie pętli na
    szyję.

    Czy ta osoba jest zarejestrowana w opiece społecznej? Co prawda różne
    ośrodki różnie działają, ale w podstawowych sprawach są często w stanie
    pomóc. Mają też namiary na prawników czy fundacje, które w danej gminie
    udzielają porad prawnych.

    > A jakieś Tow. Przyjaźni Dzieciom, RPO?

    Zacznij od pomocy społecznej. Jeśli nie będą mogli/chcieli pomóc, to
    stosując spychologię, być może pokierują ją do jakiejś lokalnej fundacji,
    domu samotnej matki, itp. Bez opinii środowiskowej pomocy społecznej i tak
    niczego nie załatwi w takich instytucjach. Musi najpierw mieć papier, że
    potrzebuje pomocy.

    Nachodzi mnie też inna myśl. Na jakiej podstawie twierdzisz, że ta kobieta
    nie ma meldunku? Bo jeśli była zameldowana w rodzinnym domu, a nikt z
    upoważnionych mieszkańców jej nie wymeldował, to meldunek nadal ma. Co
    prawda niezgodny ze stanem faktycznym, ale mimo wszystko ma. Nie jestem
    przekonany czy takie towarzystwo ma tyle samozaparcia i wiedzy, żeby ciągnąć
    procedurę w urzędzie...

    Wiwo