  • Data: 2004-09-09 07:13:38
    Temat: Re: Orzeczenie sądu w sparawie cywilnej
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fox news nspisał:

    > witam,
    > i mam pytanie czy postępowanie w sparawie cywilnej przeciwko załóżmy
    > pozwanemu "X i innym" kończy się wyrokiem jednym czy też każdy z pozwanych
    > odpowiada winą odpowiednią do jego udziału?

    Podstawą odpowiedzialności cywilnej (wydania wyroku zasądzającego przeciw
    pozwanemu) niekoniecznie musi być wina.

    > Czy jeżeli nie wykazano
    > udziału pozostałych lecz tylko jednego z pozwanych to odpowiadają oni
    > solidarnie? Z góry dziękuję za odpowiedź
    > i pozdrawiam :)

    To zależy o jaki udział i o odpowiedzialność za co pytasz. Może się zdarzyć,
    że "przez przypadek" podpiszesz weksel i ten fakt jest już wystarczającą
    przesłanką do wydania przeciw Tobie wyroku zasądzającego i komorniczego
    przymuszenia do zapłacenia odpowiedniej kwoty...

    Musisz chyba zadać pytanie w sposób bardziej szczegółowy, bo poziom
    ogólności, który przyjąłeś, uniemożliwia udzielenie odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Marysia