  • Data: 2004-02-14 13:49:29
    Temat: Re: Organizacje Pozytku Publicznego
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiec czy umieszczenie tego sprawozdania na stronie www stowarzyszenia nie
    > jest podaniem do wiadomosci publicznej ?
    Ano niestety nie jest, musi byc opublikowane w specjalnym do tego
    przeznaczonym pismie, jakim jest Monitor Polski B.

    > Moje pytanie brzmi: na jakiej podstawie nalezy oglaszac sprawozdanie
    > finansowe w Monitorze B ?
    Na podstawie ustawy o organizacjach pozytku publicznego, a poza tym jeszcze
    na podstaie ustaw regulujacych ustroj tychze organizacji, np. ustawy o
    stowarzyszeniach, ustawy o zwiazkach zawodowych itp. Kazda z tych
    organizacji ma specyficzna rachunkowosc, a wiec oprocz sprawozdania
    merytorycznego (czyli na temat tego, co zrobili, jak dzialali, co
    osiagneli), musi byc odpowiednie sprawozdanie finansowe, najczesciej bilans,
    rachunek zyskow i strat, wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz
    dodatkowe informacje i wyjasnienia. Niektore jednostki, te duze, beda
    jeszcze musialy zrobic rachunek przeplywow pienieznych. Z cytowanego przez
    Ciebie fragmentu ustawy wynika, ze wszystkie organizacje pozytku publicznego
    musza prowadzic ksiegi rachunkowe.
    JG