  • Data: 2004-03-16 15:06:44
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Athms napisał:
    > 1. Jeśli to nie jest umowa w rozumieniu prawa autorskiego to na jakiej
    > podstawie ja użytkuję Windowsa?

    Na normalnej! Dokładnie na takiej samej na jakiej używasz egzemplarzy
    innych utworów - muzycznych, filmowych/audiowizualnych, multimedialnych.
    Niczym to się nie różni.
    To szefowie M$ chcieliby bardzo - och jak bardzo by chcieli! - żeby tak
    nie było. Dlatego tak usilnie zaklinają rzeczywistość w mediach i robią
    zwykłym ludziom sieczkę z mózgu gadkami o "udzielaniu licencji", podczas
    gdy tak naprawdę to po prostu sprzedają egzemplarze swoich programów.

    > Skoro legalnie użytkuje utwór na podstawie jakieś zwykłej umowy to po
    > co umowa licencyjna w prawie autorskim - jeśli można to robić inaczej?

    Do używania utworu wystarcza posiadanie jego egzemplarza.
    Do korzystania z utworu potrzebna jest licencja.

    > Jeśli to nie jest umowa licencyjna to czy wg prawa autorskiego nie użytkuje
    > utworu nielegalnie?

    Nie. Używasz w pełni legalnie jeśli tylko posiadasz legalny egzemplarz
    danego utworu/programu. To wszysto co potrzebujesz!

    > 2.Biorąc pod uwagę brzmienie i postanowienia umowy Microsoftu widać, że MIAŁA
    > to być umowa licencyjna (mowa o udzielaniu licencji, pola eksploatacji itd.).
    > Według intencji Microsoftu to umowa licencyjna. Co z nią począć skoro nie
    > spełnia wymogów prawa dotyczących umów licencyjnych (np. pisemność).

    Podać M$ do sądu za oszustwo i żądać horrrrrrrendalnego
    zadośćuczynienia. Niech się nauczą.

    > 3.Skoro nie jest to umowa licencyjna to czy można dochodzić praw za jej
    > złamanie na gruncie prawa autorskiego?

    Nie można i M$ tego nie robi. Mam nawet nagranie mojej rozmowy z
    prawnikiem M$ gdy to przyznaje. Wiedzą, że przegrana zablokowałaby im
    możliwość prania ludziom mózgów tak jak to się stało w Niemczech.

    > Dlaczego więc np. wykorzystywana jest do ścigania piratów policja?

    A piractwo to już zupełnie co innego.
    Nawet jak posiadasz w domu nielegalny program to nie jest to samo co
    piracki program.

    pozdrawiam
    Arek

    --