    From: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opłaty za autostrady a przekroczenie prędkości
    Date: Fri, 21 Jan 2005 20:36:40 +0100

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1c5b11bfb7f28f10989e14@news.task.gda.pl...
    > Niestety ... moze ukarac. Mozesz sie odwolac do sądu i tam sedzia
    > zdecyduje czy policjant ma racje czy nie.

    Jesli tak do sprawy podchodzimy, to policjant _zawsze_ moze ukarac.

    > A to, ze urzadzenie pomiarowe musi miec homologacje, wynika z innych
    > przepisow.

    Chodzilo mi o to, ze jesli pomiar predkosci nie zostal zrobiony za pomoca
    urzadzen do tego przystosowanych i majacych potwierdzenie, ze dzialaja
    poprawnie (homologacja, przeglad techniczny), to taki pomiar latwo mozna
    podwazyc i wymigac sie od mandatu.
    Z moich doswiadczen wiem, ze policja posiada wszystkie potrzebne dokumenty
    na tzw radary i fotoradary. Glosno bylo o tym, ze duzo ludzi unikalo kary za
    nadmierna predkosc, bo pomiar predkosci byl wykonany urzadzeniem, bez
    homologacji czy tez bez waznych badan technicznych (chyba fachowo sie to
    nazywa legalizacja).

    Ajron.