eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie › Re: Oplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie
  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oplata za remont dachu w calym budynku, a wykupione mieszkanie
    Date: Sat, 8 Nov 2003 19:21:16 +0100

    Użytkownik "AJot" <z...@U...pl> napisał w wiadomości
    news:1hitgyw81bpj6.s87ub1ybngr8.dlg@40tude.net...

    > Dokladnie tak jest, przegladalem dokumenty, jest wpolnota mieszkaniowa -
    > mieszkancy ktorzy wykupili mieszkania + wiekszosciowy czlonek - PGM
    > Przepraszam, ze nie bylem przygotowany na pytanie o wspolnotach :( dopiero
    > sie wgryzam w temat.
    > I tak mieszkancy, ktorzy wykupili mieszkania placa (kazdy swoja czesc za
    > remont kapitalny dachu), natomiast czlonek wiekszosciowy kozysta z
    funduszu
    > tworzonego przez wiele lat przez miedzy innymi TYCH MIESZKANCOW (w formie
    > czynszu). I to wydaje mi sie niesprawiedliwe i niezgodne z prawem :(

> [...]

    Obawiam się że nic z tym się nie da zrobić. Może się wydawać niesprawiedliwe
    ale jest zgodne z prawem. Dopóki mieszkańcy byli najemcami mieli prawo żądać
    napraw od właściciela. Z chwilą wykupu mieszkania trzeba ponosić koszty jego
    utrzymania i nieruchomości wspólnej proporcjonalnie do udziałów.
    Nabywając mieszkanie w takim budynku (dach do kapitalnego remontu to pewnie
    inne części budynku w nie najlepszym stanie) z pewnością zapłata była
    odpowiednio obniżona.
    Inna sprawa to fakt że czasem taniej wybudować od nowa niż naprawiać stare.
    Teraz pozostaje interesować się sprawami wspólnoty, żądać rozliczenia każdej
    złotówki, brać udział w zebraniach, przedstawiać propozycje uchwał
    korzystnych dla siebie.
    Może da się obniżyć koszty. Może ktoś z właścicieli zechce poprowadzić
    sprawy wspólnoty. Często dotychczasowy (przed sprzedażą mieszkań)
    administrator zostaje zarządcą wspólnoty bo po prostu nowi właściciele nie
    interesują się sprawami wspólnoty. Taki zarządca (były administrator) nie
    musi być wcale tani.
    Nie wiem co to za dach ale koszt naprawy (600 000) wydaje się ogromny (co
    tam będzie? blacha miedziana?) nawet z wymianą więźby dachowej.
    To już wolę bloki z czasów PRLu. Za takie pieniądze można kilku klatkowy
    blok ocieplić pomalować wymienić instalację i jeszcze coś by zostało.

    Marek