  • Data: 2008-07-27 07:53:41
    Temat: Re: Opłacenie studiów przez firme
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik basti78 napisał:
    > Witam
    >
    > Moja firma bedzie mi op?acaae studia podyplomowe - jednak?e oczywi?cie
    > sporz?dzona zostanie na ten temat umowa - cyrograf.
    >
    > Czy macie do?wiadczenia w tej materii, jakies wzory umów, czego unikaae,
    > kruczki, haczyki, co wynegocjowaae itp?

    W mojej firmie po dowolnym szkoleniu (np. studiach, kursach,
    konferencjach) o wartości przekraczającej 5000 PLN trzeba podpisać
    lojalkę. Najczęściej mówi ona, że przez 24 miesiące będzie się dalej
    pracować dla tej firmy. Koszt szkolenia jest dzielony równo na ów okres
    czasu. Z każdym miesiącem zmniejsza się więc kwota, którą - w przypadku
    wcześniejszego rozwiązania umowy z inicjatywy pracownika - musi on zwrócić.
    W moim przypadku było jednak trochę inaczej. Gdy zacząłem studia
    (zaoczne) samodzielnie opłacone, pojawiły się zgrzyty. Po pierwsze,
    stałem się mniej dyspozycyjny w weekendy (przy pięciodniowym tygodniu
    pracy!). Po drugie, pojawiła się koncepcja, że na pewno lada chwila
    odejdę z firmy. Konsekwencje są takie, że na awans nie mam szans, o
    zwykłej przychylności przełożonych nie wspominając.
    Zastanów się więc, czy w Twojej firmie nie ma niepisanego zwyczaju, że w
    sobotę lub niedzielę robisz nadgodziny. Może się dla Ciebie skończyć
    tak, że co drugi weekend będziesz studiował i co drugi pracował. Przy
    takim systemie pracy ciężko się wypoczywa, nie wspominając o życiu
    towarzyskim.