    From: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opinia nauczyciela o rodzicach
    Date: Tue, 5 Jun 2012 21:39:42 +0200

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:jqlme6$762$1@inews.gazeta.pl...

    > A dlaczego ma nie miec prawa? Przeciez a w prywatnej rozmowie moze sobie
    > gadac o czym chce, prawda?

    Czy rozmowa o uczniach i jego rodzicu z nauczycielem przejmującym klasę jest
    rozmową prywatną? Czy zawodową mającą na celu przekazanie informacji o
    wychowanku?

    Nauczyciel nie stanal chyba na srodku szkoly i
    > nie zaczal krzyczec, ze Kowalska jest pieprznieta?

    Nie. Aczkolwiek nauczyciel wystawił pisemną "metryczkę" i opisał każdego
    rodzica dla nowego nauczyciela pozwalając sobie na osobiste wycieczki. W
    sensie, że wystawił opinię o rodzicu np. na podstawie rozmowy w której
    rodzic nie zgadzał się ze stanowiskiem nauczyciela, albo odwrotnie.
    Przykładowa opinia o rodzicu: "Ostry rodzic", na podstawie rozmowy z
    rodzicem, któremu zwrócono uwagę, że dziecko ma "nie takie" (znaczy białe we
    wzorki, a nie białe gładkie) skarpetki na zajęcia w-f, na co rodzic
    stwierdził, że dziecko ma te skarperki od początku roku i problemu nie było,
    a pojawił się po ponad pół roku systematycznego uczęszczania przez dziecko
    na w-f.

    IMO przedmiotem troski nauczyciela są dzieci, a nie ich rodzice. Także
    wydaje mi się, że opinia powinna dotyczyć dziecka a nie jego rodzica.
    Ew. w celu ułatwienia pracy nowemu nauczycielowi mógł przekazać informację
    ustną: "X., Y., Z. są pomocni przy organizacji spraw klasowych. Natomiast
    proszę mieć uwagę na A., B., C. ponieważ są to rodzice z którymi współpraca
    się nie układała"

    Pytam czy coś takiego jak wystawienie opinii o rodzicach przez nauczyciela
    jest normą?
    Bo w zasadzie gdy rodzice się o tym dowiedzieli (przypadkiem) to byli mocno
    oburzeni postępowaniem nauczyciela.

    --
    Justyna Vicky S.