    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opieka nad dzieckiem, a kilka prac?
    Date: Thu, 2 Dec 2010 23:58:15 +0100

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał

    > jak to się mówi: myśl globalnie i opuść na chwilę ten polski grajdołek,

    Ale to jest PL.soc.prawo, a nie ŚWIAT.soc.prawo :)

    > w którym za robienie dobrze bankowi i posługiwanie się jego kartą
    > kredytową jeszcze musisz płacić ty jemu, a nie on tobie.

    Złożenie zaświadczenia nijak nie oznacza płacenia bankowi, natomiast
    stanowi dla niego niezbędną gwarancję.
    Akurat zabezpiecznie własnych interesów nie jest niczym dziwnym.

    > z czym?

    Nie mów, że nie słyszałeś.
    http://www.knf.gov.pl/Images/Rekomendacja%20T_tcm75-
    18474.pdf
    Na stronie 26
    Rekomendacja 13
    "Wymogi w zakresie dostarczania przez klientów dokumentów niezbędnych do
    oceny
    zdolności i wiarygodności kredytowej powinny pozwalać na pełną i efektywną
    ocenę
    ryzyka związanego ze spłatą zadłużenia"
    a tutaj:
    "13.3. Bank powinien uzyskać_wiarygodne_potwierdzenie_wielkości dochodów
    klienta
    detalicznego. Bank_moze_przyjąć do oceny zdolności kredytowej
    dochody_deklarowane_przez
    klientów jeśli ma mozliwość ich weryfikacji (np. poprzez analizę
    historii rachunków (wyciągów) bankowych, składanych deklaracji podatkowych,
    dokumentacji kredytowej innych zaangazowań) oraz wykazania ich
    odpowiedniego
    poziomu zgodności ze stanem faktycznym (back testing)."

    > to któryś z nich złozył fałszywe.
    > zależy jeszcze co było w treści.

    A skąd. Oboje napiszą prawdę, że wezmą 2 dni wolnego i ... wezmą :)
    Gdzie tu fałsz? Co najwyżej złamanie przepisu KP, ale czy z tego tytułu są
    jakieś konsekwencje?

    > w kilku umowach z bankiem znalazłem zapis, że oświadczam, że w tym samym
    > czasie nie ubiegam się o kredyt w innej instytucji.

    No patrz, a ja z kolei nigdy nie spotkałem się z takim zapisem.
    Za to oczywiście musiałem podać informację_czy_i_jakie_posiadam kredyty w
    innych bankach.
    I żeby nie było - opinie z tychże banków, że w istocie napisałem prawdę.

    Ale to już inna bajka ...

    K.