    From: Herbi <x...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Operator kablowy łamie umowę
    Date: Wed, 9 Mar 2005 09:23:26 +0100

    Dnia 8 mar o godzinie 18:46, na pl.soc.prawo, Marek napisał(a):

    > A jak myślisz co by się stało gdybym to ja łamał w jakikolwiek sposób
    > umowę. Najprawdopodobniej albo chcieliby rozwiązać umowę, albo ciągali
    > by mnie po sądach. Jeżeli w umowie wyraźnie piszą że płacę 79,99 brutto
    > przez 12 miesięcy od podpisania umowy to tego właśnie oczekuję i na to
    > się zgadzałem zwłaszcza że było już w tym okresie wiadomo że sejm
    > wprowadzi 22% Vat.

    Gdybyś to Ty nie wywiązał się z umowy, operator wypowiedziałby Ci umowę. W
    zależności od klauzuli w niej zawartych, możliwe że musiałbyś pokryć jakieś
    należności z tytułu wypowiedzenia umowy - ale to zależy czy one by były w
    umowie.
    To że w sejmie cos plotą nie oznacza że to jest obowiązujące. Procedura
    wprowadzenia ustawy w życie - ma ściśle określone procedury i terminy zanim
    stanie się obowiązującą.
    Vide - zmiana systemu ubezpieczeń społecznych ..... od dwóch lat trwają
    'prace', jest drugi projekt ustawy .... a ZUS nie zmienia stawek ani metod
    opłacania składek - bo po prastu to jest jeszcze *nieobowiązujące*

    > Wiedzieli o tym a mimo wszystko tak skonstruowali umowę niech więc teraz
    > poniosą konsekwencje tego czynu.

    Mogą ponieść - wypowiedz im umowę, pozbędą się klienta.

    > Zresztą konsultant przyznał że w kolejnej promocji nie zrobili już tego "błędu".

    Ludzką rzeczą jest popełniać błędy, nie popełnia błędów tylko ten który nic
    nie robi ;)

    > Czy to, że jestem szarym Kowalskim od razu musi oznaczać że mam poddać
    > się większej firmie?

    Oczywiście że nie!
    Ja osobiście jest regorystyczny w stosunku co do siebie, ale tego samego
    żądam od osób, firm z którymi mam do czynienia - np. telekomunikacja -
    żądam od nich by NEO za które płacę dosyć drogie rachunki działało mi na
    poziomie za który płacę.

> [...]
    > grupa dyskusyjna do której dostęp jest tylko z modemu kablówki aby brudy
    > nie wychodziły na zewnątrz, żadnej dbałości o jakość łącz - dawanie
    > większej szybkości równa się spadek u pozostałych abonentów przy pingach
    > nawet w okolicach kilku tysięcy, straty pakietów na poziomie 20% to
    > norma, BOK w którym nigdy Ci nie pomogą (ostatnio słyszałem jak facet
    > skarżył się na słaby sygnał, co mu odpowiedziała pracownica - "może
    > głowica w telewizorze się przestawiła" :) - koniec gadki) - a to
    > wszystko firma która zamierza wejść na giełdę.

    Składać reklamację - robiłeś to? Czy dopiero teraz masz żale?

    > Dlatego właśnie uważam że nic wielkiego się nie stanie jeżeli będą musieli
    > zapłacić karę mnie czy innym klientom - może w ten sposób nauczą się szanować tegoż
    klienta.

    Szanowanie to jedno, a domaganie się kary za wprowadzony podatek VAT przez
    rząd, od operatora - to drugie.

    > PS. To że zrobiłem błąd ortograficzny na początku (zresztą bezmyślnie
    > wpisałem z rozpędu) nie daje Ci prawa obrażania mnie.

    Jaki błąd ortograficzny?

    --
    Herbi
    09-03-2005 09:23:24