    From: "Hajenus" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Operat szacunkowy
    Date: Wed, 20 Oct 2004 19:40:44 +0000 (UTC)

    <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Art. 73. § 1 KPA : W każdym stadium postępowania organ administracji
    > publicznej obowiązany jest umożliwić stronie przeglądanie akt sprawy oraz
    > sporządzanie z nich notatek i odpisów.
    > § 2. Strona może żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów
    > akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile
    jest
    > to uzasadnione ważnym interesem strony.
    >
    > Przepis nie mówi nic o kserokopiach , więc nie możesz żądać żeby kserowano
    ci
    > część bądź też całość akt.
> [...]

    Aż mi dech zaparło...;)
    Kserokopia niekoniecznie, mogł byc to odpis, chodziło mi, czy urzedniczka
    miała prawo mi odmowic, cała rzecz w tym,ze ona powinna znac te przepisy,albo
    potrafic je odszukać, a nie zbywac mnie.
    Oczywiście mam świdomosć, zeby kwestionowac operat wykonany powinienem
    wykonać inny porównawczy we wlasnym zakresie i na własny koszt.
    Tutaj jednak przypomniała mi sie pewna sytuacja jako przykład, otóz powstała
    *szkoda komunikacyjna* moj samochód ucierpiał na tyle,ze Ubezpieczyciel
    *zastanawiał sie * nad kasacją. Ja uważałem,ze niekoniecznie kasacja,
    procedury przewiduja dokonanie wyceny szkody w trzech warsztatach i
    uśredninie.Wyceny dokonał Ubezpieczyciel!!!
    Czy zatem nie mogłoby tak byc w przypadku operatów przy wycenie
    nieruchomosci??? Moze to naiwne z mojej strony, ale dlaczego nie...

    pozdrawiam
    Hajenus