    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opera, Firefox - legalność w firmie
    Date: Tue, 26 Feb 2008 08:20:51 +0100

    > Toczę spór z jednym osobnikiem na temat legalności użytkowania
    > alternatywnych przeglądarek
    > na komputerze firmowym. Jego zdaniem jest to zabronione ale ja
    > czytając licencję
    > nie doszukałem się niczego takiego ale może źle widzę?

    Hmm, nie wiem, jak dokładnie wygląda na dzień dzisiejszy sprawa
    licencjonowania Opery.

    Natomiast Firefox jest przeglądarką zdecydowanie niekomercyjną i
    darmową, a co za tym idzie, można go używać na komputerze firmowym, o
    ile nie zabrania tego jakiś przepis wydany przez samą firmę.

    Jedyny znany mi przypadek, gdy firma zabroniła używania na komputerach
    firmowych alternatywnych przeglądarek (i właściwie wszystkiego innego),
    spowodowany był tym, że firma miała zakupiony soft do kontroli
    aktywności użytkownika tylko do Internet Explorera 6.0, więc w momencie
    użycia innych przeglądarek, nie mogła go śledzić.

    Ale takie działanie jest jednak trochę prymitywne. Znacznie lepsze
    efekty daje odcięcie portu 443 (https) z jednoczesnym postawieniem
    transparent proxy. Nie nakłada to ograniczeń na używany soft, a pozwala
    we właściwy sposób zadbać o interes firmy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com